Tuesday 1 November 2011

soal hati

assalamualaikum dan salam 2 November 2011. dah bulan 11 dah kan, lagi sebulan lebih masuk 2012.
umur kalau ikut tahun tu ramai yang dah boleh kahwin.
eh eh, kenapa tiba2 nak cakap pasal kahwin ntah?? bukan2, mana ada cukup gedik lagi bila cakap pasal kahwin. biarlah sekadar bicara sekadar lalu, atau bicara masa lapang sebelum keluar untuk pegi lunch hour kejap lagi.
sebenarnya, sentuh sikit perkataan kahwin tadi sebab Kim Kardashian dah bercerai dgn Kris Humphries. ok siapa yang selalu tengok Keeping Up With The Kardashian mesti tahu lah kan. sekejap ja kahwin, dah bercerai. mesti ada yang nak cakap, *biasala tu, omputeh mmg lah, x heran pon.* kan2? hehehe. x kisahlah omputeh ka, omelayu ka, omcina ka, omindia ka, kalau kahwin biarlah lama2. ngaahahaha, mukadimah mmg cukup panjang kan. hehhe.

okay2, soal hati siapa yang tahu kan? yeah, mmg siapa yang tahu kalau kita x bercerita dengan sapa2 pon, only God knows.
cuba cakap siapa yang x nak kahwin? siapa yang xnak teman hidup langsung?
x payah nak tipu kalau ada yang jawab''aku mmg xmau, buat sakit hati ja''.
sebab apa saya ckp tipu? sbbnya jauh sudut hati kecil manusia tu mmg akan ada keinginan untuk bersatu atau bersama-sama dengan pilihan hati atau jodoh yang telah ditetapkan.

ya ini juga tidak terkecualilah bagi seorang gadis berumur 22 tahun, yang masih lagi belajar untuk menghabiskan saki-baki Ijazahnya di Institut Perguruan Kampus Darulaman.
memang tak terkecuali pon.

SAYA MEMANG NAK KAHWIN! *tapi bukan sekaranglah.

sini nak cakap, bukan nak memilih atau mengada-ngada nak yang ni, taknak yang tu, bukan mcm ni, nak mcm tu. bukan2, ini sebabnya bila tibanya soal hati, langsung tak terdetik pon dalam hati nak apa2 ja lah. *susahnya nak ckp*
bagi saya, soal hati mmg cukup penting. xtau nak ckp mcm mana. hati tu banyak fungsi dia. bekerja kuat untuk melahirkan emosi utk manusia kan. nasib baik hati ni masih berfungsi dgn waras lagi tau. syukur alhamdulillah. :)
-ADIK-ADIK, CUBA BAGITAU CIKGU FUNGSI HATI ADALAH UNTUK APA??
ADIK-ADIK JGN JAWAB MCM JAWAPAN DEKAT ATAS TAU, CIKGU ADIK-ADIK PULAS-PULAS TELINGA BARU TAU.

saya yakin, the times will come. it just a matter of time. jadi x payah lah kita semua nak berebut-rebut nak dapat title bercouplelah, berpasangan atau pun berkahwin.
saya yakin Allah dah atur suatu yang cukup baik untuk hamba-hambaNya.
yakin dan sabarlah.


TO WHOEVER MY FUTURE HUSBAND :
- Jadilah imam yang terbaik bagi diriku.
- I LOVE YOU

p/s : entri ni mcm agak tergantung kan. apa yang nak saya sampaikan sebenarnya?
xpa biar kali ni ''ONLY GOD KNOWS''

jangan risau, saya dah cukup bahagia punya keluarga dan kawan-kawan yang x pernah lekang dek hati, tak pernah kering dek gusi, tak pernah jemu dek mulut.
I LOVE YOU ALL FOREVER TAHU?

bila sampai masa untuk saya bertemu jodoh yang sudah ditetapkan oleh Allah SWT, saya yakin akan war-warkan pada kalian yang tak pernah jemu nak bertanya. hihi.

sampai sini saja, assalamualaikum :)

-pen off-
11:30

1 comment:

  1. ehem..jgn jual mahal tau. =) kdng2 dpn mata kte tu la jodoh kte. jodoh mmg akan dtg tp tanpa usaha xblh jugak tau =)

    ReplyDelete